Friday, April 9, 2010

RAJA vs RAJA SEGALA RAJA

  1. .Kita beradab dengan raja,bila dijemput ke istana,happy tak terkata...tapi dengan Raja Segala Raja ,jemput ke masjid kita buat derk aje.
  2. Kita beradab depan raja, pakai habis smart ,tempah khas lagi...tapi depan  Raja Segala Raja,solat pakai pelikat je,kekadang tak berbaju.
  3. Kita beradap dengan raja, nak ke istana esok,malam ni dah bersiap,...tapi Raja Segala Raja,nak ke masjid liat,malam nak bertahajjud jgn harap.
  4. Kita beradab dengan raja,apa dia suruh,sume kite buat tanpa banyak cakap...tapi dengn Raja Segala Raja,dia suruh solat pun x buat,buat pon sambinl sangap.
  5. Kita beradab dengan raja,apa dia tak suke kita x buat,takut dikata durhaka...tapi dengan Raja Segala Raja,kita buat apa kita suke,,x takot masok neraka.
  6. Kita beradab dengan raja,tak kira siapa kita,depan dia sume rakyat biasa,....tapi dengan Raja Segala Raja,kita kire siapa kita,orang besar yng kat saf depan tu biase je.
  7. Kita beradab dengan raja,bila dia ada,kita rasa hina,rasa rendah diri,...tapi dengan Raja Segala Raja,.Dia sentiasa ada,tapi lansung tak sedar diri.
  8. Kita beradab dengan raja,nak menghadap punyalah takut,rasa longgar sendi lutut,tapi dengan Raja Segala Raja,mana ada takut,tu yang solat otak melalut,bagi yang solat la,bagi yang x,siap goyang kaki.
  9. Kita beradab dengan raja,dipanggil menghadap pon rasa bertuah....tapi dengan Raja Segala Raja,dengar azan pon kita yng menyampah.
  10. Kita beradab dengan raja,sanggup berjam-jam menunggu untuk berjumpa,...tapi dengan Raja Segala Raja.,solat lima minit pon dah kira lama.

    No comments: